Algemene voorwaarden en privacy statement

Van diergedragstherapeut Joya Franken, gevestigd te Wateringen en aldaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 74907220

ARTIKEL 1: DEFINITIES
1.1 Opdracht: een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW, waarbij de gedragstherapeut met de cliënt afspreekt een gedragstherapeutische behandeling in te stellen voor de huisdier(en) van die cliënt.
1.2 Gedragstherapeutische behandeling: het opmaken van een anamnese, het stellen van een diagnose, het vaststellen van een therapie en het zo breed mogelijk begeleiden, adviseren en instrueren van de cliënt met betrekking tot de uit te voeren therapie. Hiermee wordt ook bedoeld een advies ter voorkoming van gedragsproblemen of een algemeen (telefonisch) advies over het gedrag van de huisdier(en) van de cliënt.
1.3 Gedragstherapeut: Joya Franken, gevestigd te Wateringen, gediplomeerd bij Tinley gedragstherapie voor Dieren.
1.4 Cliënt: de eigenaar van het dier, die de gedragstherapeut inschakelt en opdracht geeft voor de gedragstherapeutische behandeling van het gedrag van zijn dier.
1.5 Contractperiode: de overeengekomen duur van de opdracht in de vorm van één of meer vervolgafspraken met een van tevoren afgesproken tijdsduur.

ARTIKEL 2: TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE VOORWAARDEN EN DE TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten, die de cliënt heeft gegeven en die de gedragstherapeut heeft aanvaard conform artikel 1.1. 
2.2 Een overeenkomst van opdracht komt tot stand doordat partijen mondeling of schriftelijk een afspraak maken tot het vaststellen van een eerste diagnose en van (een serie van) vervolgafspraken ter begeleiding van cliënt in het uitvoeren van de therapie.
2.3 Opname in het agenderingssysteem van de gedragstherapeut geldt bij een mondelinge afspraak als het bewijs van de totstandkoming van de overeenkomst.

ARTIKEL 3: UITVOERING VAN DE OPDRACHT
3.1 De gedragstherapeut staat in voor het onderhouden van zijn capaciteiten, deskundigheid en kennis om de opdracht uit te voeren.
3.2 De cliënt dient, voor zover zijn mogelijkheden het toelaten, de aanwijzingen van de gedragstherapeut op te volgen.
3.3 De cliënt dient, voor zover zijn mogelijkheden het toelaten, tijdens de gedragstherapeutische behandeling gebruik te maken van de door de gedragstherapeut voorgestelde hulpmiddelen en adviezen in verband met de veiligheid van de cliënt, gedragstherapeut en omgeving.
3.4 De cliënt dient voorafgaand aan de gedragstherapeutische behandeling de gedragstherapeut te informeren indien sprake is van (een vermoeden van) van een (besmettelijke) ziekte van het dier of als het dier recent in contact is geweest met een ander ziek dier. In verband met het voorkomen van verspreiding van een besmettelijke ziekte, geldt deze informatieplicht met name als de therapeut tijdens de gedragstherapeutische behandeling in aanraking komt met de huisdier(en) van de cliënt. De gedragstherapeut beoordeelt of de behandeling op dat moment kan doorgaan. 

ARTIKEL 4: VERLENGING EN BEËINDIGING
4.1 Verlenging van de contractperiode is mogelijk door het maken van een vervolgafspraak door beide partijen conform artikel 2.
4.2 De overeenkomst eindigt van rechtswege na het verstrijken van de contractperiode zonder dat opzegging door één van de partijen is vereist.
4.3 Na overeenstemming van partijen is tussentijdse beëindiging mogelijk.
4.4 Partijen kunnen in ieder geval de overeenkomst met onmiddellijke ingang zonder opgaven van redenen beëindigen indien;
4.4.1 De wederpartij in staat van faillissement wordt verklaard;
4.4.2 De wederpartij (voorlopige) surséance van betaling wordt verleend;
4.4.3 De wederpartij bij kracht van gewezen vonnis wordt veroordeeld tot een (al dan niet voorwaardelijke) vrijheidsstraf, wegens een strafbaar feit;
4.4.4 De wederpartij handelt in strijd met het recht.

ARTIKEL 5: VERGOEDINGEN
5.1 In de overeenkomst stellen de gedragstherapeut en de cliënt de vergoeding vast voor de overeengekomen gedragstherapeutische behandeling. Het tot stand komen van de overeenkomst leidt altijd tot de verplichting van betaling. 
5.2 In de overeenkomst stellen de gedragstherapeut en de cliënt vast op welke wijze en binnen welke termijn de vergoeding voor de behandeling dient te worden voldaan. 
5.3 Het in termijnen betalen van de vergoeding voor de gedragstherapeutische behandeling is alleen mogelijk na schriftelijke goedkeuring door de gedragstherapeut.
5.4 Annulering door cliënt van gemaakte afspraken zal door de gedragstherapeut aanvaard worden.
5.5 Indien de cliënt een gemaakte afspraak eenzijdig opzegt, blijft de betalingsverplichting tot stand.
5.6 Indien de afspraak binnen vijf dagen voor aanvang van de afspraak wordt geannuleerd, brengt de gedragstherapeut 25% van de vergoeding voor de betrokken afspraak in rekening. 
5.7 Indien de cliënt de gemaakte afspraak annuleert in verband met ziekte of overlijden van het dier of andere zaken van overmacht, worden eventueel vooruit betaalde kosten onder inhouding van 10% administratie- en organisatiekosten gerestitueerd.
5.8 Indien de gedragstherapeut door overmacht of omstandigheden wordt gedwongen een afspraak te annuleren, probeert de gedragstherapeut de cliënt daarvan tijdig telefonisch op de hoogte te brengen. Indien de cliënt dit bericht van annulering onverhoopt niet tijd ontvangt, kan hij geen rechten ontlenen aan het niet ontvangen van het bericht van annulering. 

ARTIKEL 6: AANSPRAKELIJKHEID
6.1 De gedragstherapeut zal in alle redelijkheid zijn uiterste best doen om het gewenste resultaat van de behandeling te bereiken. De gedragstherapeut kan een inschatting/prognose geven over de mogelijkheid tot verandering van gedrag van het dier. Een garantie op de uitkomst van de behandeling kan echter niet gegeven worden. De gedragstherapeut kan dan ook niet aansprakelijk gesteld worden voor het uitblijven van het gewenste resultaat. Bij het uitblijven van het gewenste resultaat blijft onverkort de betalingsverplichting bestaan.
6.2 De gedragstherapeut is niet aansprakelijk voor ziekten en/of (vermeende) gebreken, mentaal of fysiek, die het dier mogelijk oploopt tijdens of ten gevolge van de gedragstherapeutische behandeling.
6.3 De gedragstherapeutische behandeling gebeurt op eigen risico en verantwoordelijkheid van de cliënt. De cliënt blijft te allen tijde aansprakelijk voor het gedrag van zijn/haar dier(en).
6.4 Cliënten worden geacht een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) afgesloten te hebben, die ook voor zijn/haar dier geldig is.

ARTIKEL 7: GEHEIMHOUDING
7.1 De gedragstherapeut beschouwt alle aan hem verstrekte informatie als vertrouwelijk voor zover dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
7.2 De gedragstherapeut gebruikt eventueel gemaakt video- of fotomateriaal alleen met schriftelijke toestemming van de cliënt voor andere doeleinden dan de gedragstherapeutische behandeling.

ARTIKEL 8: INTELLECTUELE EIGENDOM EN COPYRIGHT
8.1 De gedragstherapeut behoudt zich alle intellectuele- en industriële eigendomsrechten voor die bij het uitvoeren van de opdracht inzake methoden, therapie en hulpmiddelen in de meest brede zin zijn ontwikkeld.
8.2 Alle door de gedragstherapeut verstrekte rapporten, adviezen, richtlijnen en aanbevelingen zijn uitsluitend bestemd voor gebruik inzake de gedragstherapeutische behandeling en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de gedragstherapeut worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of ter kennis van derden worden gebracht.
 
ARTIKEL 9: KLACHTENREGELING
9.1 Indien de cliënt niet tevreden is over de gedragstherapeut of de gedragstherapeutische behandeling, dan kan de cliënt een klacht indienen bij de gedragstherapeut. De gedragstherapeut zal samen met de cliënt proberen het probleem op te lossen.
9.2 Als de cliënt niet tevreden is over de door de gedragstherapeut geboden oplossing, dan kan de cliënt een klacht indienen bij de SPPD, email: info@sppd. 
9.4 Partijen komen ten aanzien van alle geschillen, welke mochten ontstaan naar aanleiding van deze algemene voorwaarden, overeen dat deze geschillen in eerste instantie worden voorgelegd aan de arrondissementsrechtbank, waaronder de gedragstherapeut ressorteert. Op de overeenkomst tot opdracht is het Nederlands recht van toepassing. 

ARTIKEL 10: SLOTBEPALINGEN VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN
10.1 Alle kosten, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, die de gedragstherapeut dient te maken tot behoud van zijn rechten met betrekking tot invordering van door cliënt verschuldigde bedragen komen ten laste van de cliënt.
10.2 Voor het overige, niet bepaalde, beslist de gedragstherapeut. Deze beslissingen zijn bindend.

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Feline Pawsome  ;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of Feline Pawsome  in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die Feline Pawsome   ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Feline Pawsome : de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door Feline Pawsome   georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en Feline Pawsome  gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van Feline Pawsome  .

 

Artikel 2 – Identiteit van Feline Pawsome  

Joya Franken, Eigenaresse Feline Pawsome;

Witte van der laan 18, Wateringen;

Telefoonnummer: 06 23695886

E-mailadres: [email protected]

KvK-nummer: 74907220

 

Indien de activiteit van Feline Pawsome   is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de

gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

 

Indien Feline Pawsome   een gereglementeerd beroep uitoefent:

  • de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
  • de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
  • een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Feline Pawsome   en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Feline Pawsome  en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij Feline Pawsome   zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. Feline Pawsome   is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Feline Pawsome   gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Feline Pawsome   niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Feline Pawsome  kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
    bijzonder:
    • de prijs inclusief belastingen;
    • de eventuele kosten van verzending;
    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen Feline Pawsome   de prijs garandeert;
    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
    • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
    • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan Feline Pawsome   zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
    • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
    • Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

 

 

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Feline Pawsome   onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Feline Pawsome   is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Feline Pawsome   passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Feline Pawsome   daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. Feline Pawsome   kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Feline Pawsome   op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. Feline Pawsome   zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  7. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij Feline Pawsome   deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  8. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  9. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  10. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan Feline Pawsome   bekendgemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Feline Pawsome   retourneren, conform de door Feline Pawsome   verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Feline Pawsome  . Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan Feline Pawsome   heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door Feline Pawsome   bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Feline Pawsome   dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door Feline Pawsome   niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Feline Pawsome   kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Feline Pawsome   dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  3. die door Feline Pawsome   tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  4. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  5. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  6. die snel kunnen bederven of verouderen;
  7. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Feline Pawsome   geen invloed heeft;
  8. voor losse kranten en tijdschriften;
  9. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  10. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  11. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  12. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  13. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  14. betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan Feline Pawsome   producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Feline Pawsome   geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Feline Pawsome   dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn zonder btw.
  8. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is Feline Pawsome   niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. Feline Pawsome   staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat Feline Pawsome   er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door Feline Pawsome  , fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Feline Pawsome   kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan Feline Pawsome   schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van Feline Pawsome   komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Feline Pawsome   is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie geldt niet indien:
  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Feline Pawsome   en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. Feline Pawsome   zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal Feline Pawsome   het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Feline Pawsome   zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van Feline Pawsome  .
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Feline Pawsome   tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Feline Pawsome   bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  8. Het is niet toegestaan om de aangekochte documenten door te sturen aan derde. 

 

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Feline Pawsome   voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Feline Pawsome   te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft Feline Pawsome   behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. Feline Pawsome   beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Feline Pawsome  , nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij Feline Pawsome   ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Feline Pawsome   binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot Feline Pawsome  . Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van Feline Pawsome   niet op, tenzij Feline Pawsome   schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Feline Pawsome  , zal Feline Pawsome   naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen Feline Pawsome   en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

1. Opdrachtgever: Eigenaar/verzorger van huisdier.
2. Opdrachtnemer: De Kattenvrouw en haar (ingehuurde) werknemers
2. Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening.
3. Huisdier: één of meer huisdieren waarvoor de overeenkomst is afgesloten.


Artikel 1. Algemeen
1. Deze voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Opdrachtnemer en opdrachtgever waarop Opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of andere schade aan uw woning tijdens uw afwezigheid met uitzondering van de door Opdrachtnemer zelf direct aangebrachte schade.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor ziekte en/of overlijden van uw huisdier.
  3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren die buiten mogen zijn tijdens uw afwezigheid.
  4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor besmetting van uw huisdier met vlooien en/of wormen
  5. Opdrachtnemer behouden zich het recht voor de algemene voorwaarden op enig moment aan te passen.

 

Artikel 2. Verzorging en diensten

  1. Opdrachtnemer verzorgt uw huisdier naar uw wensen zoals aangegeven en opgetekend in een overeenkomst tijdens het intakegesprek bij u thuis.
  2. Inbegrepen bij de prijs van het oppassen zijn: intakegesprek, primaire zorg voor uw huisdier, uw post sorteren. Schoonmaken kattenbak, toedienen eventuele medicatie, opruimen “ongelukjes”, stofzuigen (enkel rondom kattenbak en veel gebruikte ligplaatsen), Voor een eventueel bezoek aan dierenarts worden extra kosten in rekening gebracht.
  3. Opdrachtnemer maakt voor een oppas periode gebruik van een oppascontract.
  4. Opdrachtnemer zal bij ziekte of vermoeden op ziekte van uw huisdier de dierenarts bezoeken, eventuele hieruit voortvloeiende kosten zullen bij opdrachtgever in rekening worden gebracht. U wordt hiervan op de hoogte gesteld tenzij anders aangegeven. In levensbedreigende situaties zal opdrachtnemer eerst handelen alvorens contact met u op te nemen.
  5. In geval van afwezigheid van uw eigen dierenarts zal opdrachtnemer een bezoek brengen aan een ander dierenarts.
  6. Angstige, agressieve of snel gefrustreerde katten zijn verplicht een paar dagen betaald proef te draaien alvorens er bepaald wordt of er een langere periode opgepast kan worden.

 

Artikel 3. Verplichtingen eigenaar

  1. Opdrachtgever dient te zorgen dat het huis toegankelijk is voor opdrachtnemer en dat toegangsdeur, sleutel en slot goed functioneren (geen extreem klemmende deuren etc.)
  2. Opdrachtgever dient te zorgen dat opdrachtnemer in bezit komt van de huissleutel.
  3.  Opdrachtgever dient een contactpersoon en/of sleutelhouder aan te wijzen
  4.  Opdrachtgever dient te zorgen dat alle noodzakelijke middelen aanwezig zijn voor de verzorging van uw huisdier. Wanneer deze middelen niet aanwezig zijn zal opdrachtnemer deze naar eigen inzicht aanschaffen waarbij de kosten voor de opdrachtgever zijn.
    Onder noodzakelijke middelen wordt verstaan: voldoende eten/drinken, kattengrit en schepje en/of plastic zakjes voor het poepvrij maken van de kattenbak, voldoende medicatie, een blikopener, schaar en kam en/of borstel. De gegevens van contactpersoon, dierenarts, paspoort of andere gegevens van uw huisdier.
  5. Opdrachtgever dient opdrachtnemer te voorzien van volledige informatie nodig voor een goede verzorging van uw huisdier. Eventuele logeés, werklieden en andere sleutelhouders dienen op de hoogte te zijn van de oppasperiode en afspraken die u met opdrachtnemer maakt.
  6. De opdrachtgever dient opdrachtnemer te berichten bij thuiskomst, via mail, telefoon of sms.
  7. Door het ondertekenen van het oppascontract gaat de opdrachtgever akkoord met de algemene voorwaarden.
  8. Indien opdrachtgever aangeeft zelf zorg te dragen voor de parkeerkosten van opdrachtnemer (d.m.v. bezoekerspas, parkeerpas, etc.), is opdrachtgever ook aansprakelijk voor eventuele parkeerboetes in het moment dat opdrachtnemer aan het werk is voor opdrachtgever.

 

Artikel 4. Inschrijving

  1.  Bij inschrijving wordt een overeenkomst, met daarop tenminste de gegevens van de opdrachtgever en het huisdier en gegevens omtrent de verzorging, ingevuld en ondertekend door opdrachtnemer en opdrachtnemer.
  2. De overeenkomst dient volledig en waarheidsgetrouw ingevuld te zijn.
  3. De opdrachtgever krijgt de overeenkomst van tevoren ter controle, aanvulling en/of wijziging toegestuurd.



Artikel 5. Rechten en plichten

  1. Opdrachtnemer verplichten zich naar haar best mogelijke kunnen zorg te dragen voor het huisdier van opdrachtgever.
  2. Opdrachtnemer zal zoveel mogelijk rekening houden met de persoonlijke wensen van opdrachtgever ten aanzien van de verzorging van het huisdier en de extra diensten die door opdrachtnemer tegen meerprijs worden aangeboden.
  3. Opdrachtnemer behouden zich het recht voor om een overeenkomst te beëindigen.
  4. Opdrachtnemer behouden zich het recht voor om zonder opgaaf van redenen een dier te weigeren.
  5. Opdrachtnemer is niet aan te merken als bezitter/eigenaar van het huisdier.
  6. Het huisdier dient vrij te zijn van vlooien, wormen, teken en/of besmettelijke ziektes.
  7. Opdrachtnemer behouden zich het recht voor de dienst waarop de overeenkomst van toepassing is, te laten uitvoeren door derden mits vooraf overlegd met opdrachtgever.
  8. Opdrachtnemer behouden zich het recht voor om zonder opgaaf van redenen deze algemene voorwaarden en tarieven te wijzigen.
  9. Opdrachtnemer behouden zich het recht voor om een verzorging af te zeggen wegens ziekte of wegens weersomstandigheden die de veiligheid van het huisdier en Opdrachtnemer bedreigen. 

 

Artikel 6. Sleutel

Opdrachtnemer verklaart hierbij dat zij/hij de huissleutel van opdrachtgever:

  1. Niet zal voorzien van naam en adres; 
  2. Zorgvuldig in huis zal bewaren; 
  3. Niet zal toevertrouwen aan derden; 
  4. Slechts die dagen bij zich draagt waarop het huisdier moet worden uitgelaten/verzorgd; 
  5. Slechts zal gebruiken ten behoeve van het uitlaten/verzorgen van de huisdieren; 
  6. Onmiddellijk terug zal geven als de opdrachtgever hierom vraagt, daarbij zal dit contract direct worden beëindigd. 
  7. Bij verlies of diefstal van de huissleutel zal opdrachtnemer opdrachtgever hiervan zo snel mogelijk op de hoogte stellen. Opdrachtnemer zal bij onzorgvuldigheid, aansprakelijk worden gesteld voor de schade die hieruit voortvloeit. 

 

Artikel 7. Rechten en plichten opdrachtgever

  1.  Opdrachtgever dient WA verzekerd te zijn.
  2. Opdrachtgever is aansprakelijk jegens opdrachtnemer voor schade ondervonden vanwege het niet vermelden van informatie, dan wel het verstrekken van onjuiste informatie met betrekking tot het huisdier waarop de overeenkomst van toepassing is.
  3. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de aanwezigheid van voldoende voedsel en/of verzorgingsmiddelen die nodig zijn voor het uitvoeren van de opdracht.
  4. Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat opdrachtnemer toegang hebben tot de verzorg- en/of verblijfplaats van het huisdier en alle benodigde verzorgingsmiddelen van het huisdier waarop de overeenkomst van toepassing is.
  5. Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat het huisdier aanwezig is op de afgesproken tijden en dagen. Indien het huisdier niet aanwezig is bij een bezoek, wordt de geplande service onverminderd in rekening gebracht.

 

Artikel 8. Aansprakelijkheid

  1. De opdrachtgever blijft gedurende de overeenkomst met opdrachtnemer zelf aansprakelijk voor het dier/ de dieren.
  2. Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade aan de woning of inboedel ten gevolge van een nat, vies en/of boos huisdier.
  3. Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk gesteld worden bij beschadiging van goederen in, aan of om het huis van de klant.
  4. Opdrachtgever is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door opdrachtnemer of derden, veroorzaakt door het huisdier waarop de overeenkomst van toepassing is. Eventuele kosten van medische zorg en schade aan opdrachtnemer of derden worden op opdrachtgever verhaald.
  5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk bij vermissing of diefstal van goederen van de klant.
  6. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor het weglopen of anderzijds verdwijnen van het huisdier.
  7. Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat de betreffende dieren de door de wet vereiste inentingen hebben gehad.
  8. Opdrachtnemer kunnen niet aansprakelijk gesteld worden in geval van ziekte, letsel, aandoeningen of de dood van een dier.
  9. Opdrachtgever dient waardevolle spullen op te bergen om eventuele misverstanden te voorkomen.
  10. Indien opdrachtgever aangeeft zelf zorg te dragen voor de parkeerkosten van opdrachtnemer (d.m.v. bezoekerspas, parkeerpas, etc.), is opdrachtgever ook aansprakelijk voor eventuele parkeerboetes in het moment dat opdrachtnemer aan het werk is voor opdrachtgever.

 

Artikel 9. Ziekte van het dier

  1. Opdrachtgever is verplicht opdrachtnemer zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen van eventuele ziektes van het huisdier waarop overeenkomst van toepassing is.
  2. Opdrachtgever machtigt door het afsluiten van overeenkomst opdrachtnemer om in geval van ziekte van het huisdier (of een vermoeden van) op kosten van opdrachtgever een dierenarts te consulteren en maatregelen te nemen die in de gegeven situatie voorkomen.

  

Artikel 10. Geschillen en toepasselijk recht

  1. De rechter in de vestigingsplaats van opdrachtnemer is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin heeft opdrachtnemer het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
  2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
  3. Op elke overeenkomst tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtnemer en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.


Artikel 11. Betalingen

  1. Opdrachtnemer stuurt opdrachtgever per e-mail een factuur die de opdrachtgever binnen 14 dagen dient te voldoen.
  2. Betalingen kunnen worden voldaan d.m.v. overschrijving op bankrekeningnummer vermeld op de factuur.
  3. Indien de betalingstermijn van 14 dagen is verstreken zonder dat de factuur is voldaan, volgt er een herinnering.
  4. Indien betaling na herinnering alsnog achterwege blijft in de 10 daaropvolgende dagen, volgt ingebrekestelling, vermeerderd met €35,- administratiekosten.
  5. Indien de vordering uit handen gegeven moet worden, zal de dienstbetrekking met onmiddellijke ingang eindigen en zullen ook de incassokosten op de opdrachtgever worden verhaald.
  6. Als de overeenkomst vervroegd wordt beëindigd of eventueel wordt verlengd wordt het verschuldigde bedrag of eventueel tegoed verrekend met opdrachtgever.

 

Artikel 12. Tarieven

  1. Tarieven worden besproken tijdens het intakegesprek, worden via een offerte toegestuurd en zijn tevens te vinden op de website.
  2. Tarieven zijn incl. BTW
  3. Inbegrepen zijn: eten/drinken geven, medicatie toedienen (door voeding, snoep ed. medicatie wordt niet oraal ingegeven mits anders besproken), post sorteren, kattenbak poep en urine vrij maken en/of verschonen, verschonen andere huisdierverblijven, opruimen “ongelukjes”, stofzuigen (enkel rondom kattenbak en op veel gebruikte ligplaatsen) en andere zaken die besproken worden
  4. NIET inbegrepen zijn: planten water geven, buitenplanten water geven en/of tuin sproeien, buitenzetten vuilnis, kosten dierenarts bij eventueel bezoek.
  5. Opdrachtgever dient het totaalbedrag te voldoen voor de start van de dienst.
  6. Door het goedkeuren van de offerte verplicht opdrachtgever zich tot betaling van het afgesproken bedrag, de getekende overeenkomst/offerte dient als factuur.
  7. Indien na afloop van de verzorging van een dier blijkt dat opdrachtnemer meerwerk heeft moeten verrichten is opdrachtnemer gerechtigd dit door te berekenen.
  8. Aanvragen die binnen een week voor de start van de dienst ingediend worden, krijgen een extra administratieve toeslag 10% van het te betalen bedrag met een start van €35,-.
  9. Op feestdagen wordt een extra toeslag gerekend van 100%
  10. Buiten openingstijden worden extra toeslagen gerekend die als volgt zijn opgesteld:

    Openingstijden:
    Maandag: 08:00 – 20:00 uur
    Dinsdag: 08:00 – 20:00 uur
    Woensdag: 08:00 – 20:00 uur
    Donderdag: 08:00 – 20:00 uur
    Vrijdag: 08:00 – 20:00 uur
    Zaterdag: 10:00 – 15:00 uur
    Zondag: GESLOTEN

    Maandag t/m vrijdag
    buiten openingstijden 100%

    Zaterdag
    Tussen 08:00 en 10:00: 50%
    Tussen 15:00 en 20:00 50%
    na 20:00 100%

    Zondag
    Gehele dag 100%

 

 

Artikel 13. Annuleringsvoorwaarden 

  1. Annuleringen moeten schriftelijk ingediend worden. Dit kan per e-mail, sms of Whatsapp (adressen vermeld op de website en/of telefonisch opvraagbaar).
  2. Annuleren tot 14 dagen voor aanvang van de dierenverzorging is kosteloos.
  3. Bij annulering binnen 14 dagen voor aanvang van de dierenverzorging wordt 25% van het afgesproken bedrag aan de opdrachtgever doorberekend.
  4. Bij annulering binnen 7 dagen voor aanvang van de dierenverzorging wordt 50% van het afgesproken bedrag aan de opdrachtgever doorberekend.
  5. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de dierenverzorging wordt 100% van het afgesproken bedrag aan de opdrachtgever doorberekend
  6. Artikel 13.3, 13.4 en 13.5 gelden niet, wanneer er sprake is van een overlijdensgeval of terminaal ziektegeval binnen de familie 1e of 2e graad en de opdrachtgever dit schriftelijk kan aantonen.
  7. Artikel 13.3, 13.4 en 13.5 gelden niet, wanneer de opdrachtgever maar 1 dier heeft, het betreffende dier is overleden en de klant geen nieuw dier heeft aangeschaft.
  8. In geval van artikel 13.6 en 13.7 wordt 15% van het overeengekomen bedrag aan de opdrachtgever doorberekend.
  9. Annuleringen moeten schriftelijk ingediend worden. Dit kan per email of WhatsApp en/of telefonisch opvraagbaar).



Artikel 14. Klachten

  1. Opdrachtgever dient eventuele klachten binnen 24 uur telefonisch of via e-mail en binnen 48 uur schriftelijk aan opdrachtnemer mede te delen.
  2. Opdrachtnemer dient na het ontvangen van de klacht binnen 48 uur reageren.
  3. Indien er geschillen ontstaan, wordt wederzijds een deskundige aangesteld. Mochten deze deskundigen niet in overeenstemming met elkaar kunnen worden, wordt in samenspraak een derde deskundige aangewezen. Het oordeel van deze derde deskundige zal bepalend zijn.

 

Artikel 15. Wijziging van deze voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden kunnen te allen tijde door de Kattenvrouw worden gewijzigd of aangevuld. Over dergelijke wijzigingen of aanvullingen wordt opdrachtgever geïnformeerd. 

Dekattenvrouw.nl, gevestigd aan Witte van der laan 18, 2291 KA Wateringen, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens:
http://www.dekattenvrouw.nl
Witte van der Laan 18
2291 KA, Wateringen
+31623695886
Joya Franken is de Functionaris Gegevensbescherming van De kattenvrouw. Hij/zij is te bereiken via [email protected].

Persoonsgegevens die wij verwerken

De kattenvrouw verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
– Voor- en achternaam
– Adresgegevens
– Telefoonnummer
– E-mailadres
– Geboortedatum
– Gezinssamenstelling

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via [email protected], dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Dekattenvrouw.nl verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
– Het afhandelen van uw betaling
– U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
– Om goederen en diensten bij u af te leveren
– De kattenvrouw  verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.


Geautomatiseerde besluitvorming

De kattenvrouw neemt geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen.


Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

De kattenvrouw  bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Uiterlijk 3 jaar nadat de dienstverlening is beëindigd vernietigen we uw gegevens.


Delen van persoonsgegevens met derden

De kattenvrouw verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Dekattenvrouw.nl blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

De kattenvrouw  gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

 heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door De kattenvrouw en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar [email protected].

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

Klacht indienen

De kattenvrouw wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Dekattenvrouw.nl neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met [email protected].